Følelsesmæssig intelligens♥️ og vækst🚀

Følelsesmæssig intelligens♥️ og vækst🚀

For nogle måneder siden havde jeg et møde med en mand. Han var ejerleder for en succesfuld virksomhed. Vi skulle drøfte de ønsker, han havde i forhold til at udvikle hans virksomhed.

Han fortalte mig, hvordan han over flere år havde opdaget, at i takt med at han blev bedre til at tackle sin irritation, sin utålmodighed og sin trang til at mikrostyre hvordan medarbejderne løste deres opgaver, så var hans medarbejdere blevet gladere og arbejdspladsen et bedre sted at være.

Modsat i gamle dage gik han nu højt op i, at alle havde det godt i hans virksomhed, og at de lavede noget de godt kunne lide og var gode til.

Han fortalte mig, at der var en kæmpe forskel på 'i gamle dage', hvor han konstant jagtede nye og bedre resultater (og at medarbejderne uafbrudt var i gang med noget vigtigt) til nu, hvor hans første prioritet var medarbejdernes trivsel. Modsat tidligere så var der idag langt færre brandslukninger, som han skulle tage sig af, og det gav ham tid til at kunne fokusere på nye vigtige udfordringer.

Han havde opdaget at:
💰Sygefraværet i hans virksomhed var faldet til nærmest nul
💰Medarbejderne blev i hans virksomhed i årevis
💰Der blev skabt flere resultater end tidligere
💰Hans virksomhed var vokset

Med væksten var der kommet nye strukturelle og procesmæssige udfordringer, og det var dét han og jeg skulle drøfte, hvordan vi kunne løse.

Det er mange gange før denne post vist, at følelsesmæssig intelligens (EQ) er LANGT vigtigere end kognitiv intelligens (IQ) i forhold til at skabe et high-performing team.

KÆMPE tillykke til min kunde med hans indsigt og resultater!
Måske hans historie kan inspirere andre🍀

Forrige
Forrige

Kan en strategi slå fejl?🫣

Næste
Næste

Er der overhovedet nogen, der læser bøger mere ?📚